marți, 18 iunie 2013

Caltun Lake and Negoiu peak

Transfagarasan Night, 10 photos -https://goo.gl/AAJU3b
Transfagarasan, Balea Lake, 180 photos -https://goo.gl/77SHdT
Transfagarasan, Balea Lake to Caltun Lake, 150 photos - http://goo.gl/B5gbEV
Vidraru, Transfagarasan, Balea lac, 150 photos - http://goo.gl/oek94K
Vidraru, Transfagarasan, Balea lac, 250 photos - http://goo.gl/lB1yQ1
Vidraru, Tunnel, Transfagarasan, Balea, 400 photos - http://goo.gl/zKQ1fq
Transfagarasan, Balea Lake, Caltun Lake, 5 photos - http://goo.gl/TrUQzi
YouTube, video - http://goo.gl/QEy5EY
YouTube, video - http://goo.gl/9CZsfN
Blog - Caltun Lake and Negoiu peak - http://goo.gl/nMShfg
Blog - Vidraru Lake - http://goo.gl/R3PiwV
Blog - Vidraru Dam - http://goo.gl/HuKLis
Blog - The statue of Prometheus - http://goo.gl/e1hoCm
Blog - Poenari Fortress - http://goo.gl/OL05Tp

English and Romanian 
Caltun Lake: 2151 m (45.5817 ° N 24.5737 ° E) is walking by 6 h at Bâlea Lake si 1 h from Negoiu peak! Călțun peak, also known as Caltun Horn mountain peak in the Făgăraș Massif, sometimes considered a double peak with the Lespezi peak, with 2,510 meters altitude. It is recognized by its massiveness visible mainly from the North. At its foot lies a glacial Lake and Călțun mountain refuge, high Mountain Division in Avrig, Sibiu County, România. Access to the peak can be done on the southwestern side on a path that leaves from the Devil (one of the variants). Călțun Lake is located about halfway between the Negoiu and chalet Bâlea Lake. Has an area of 7.751 sqm, with maximum depth of 11.8 m Lake, hanging under the steep wall of the twin peaks Caltun Slabs, apparently forgotten by the world. Only the wind that always blows here, cold parky, wheezy the right, towards evening. unruffled is over, it's somewhere down below us. Here we are in the Kingdom of heaven, the wind and the clouds, ascends to the Valley, the velocity is changing, moving, valatucesc permnanent Lake after disappearing up attracted from across the Ridge master:Morning Negoiu sun. Instead we thawing a cup of coffee, and we climb up into the twist Ridge. Upper Lake seems surreal, hanging among the debris, about standing more to pay. Călţun Lake is a glacial lake located in bucket Călţun in the Fagaras Mountains northeast of Negoiu peak at an altitude of 135 m 2. 

Lacul Caltun: 2151 m (45.5817 ° N 24.5737 ° E) este de mers pe jos de 6 h de la Bâlea Lac si 1h de la varful Negoiu! Vârful Călțun, cunoscut și ca Cornul Călțun este un vârf muntos în Masivul Făgăraș, considerat uneori un vârf dublu împreună cu vârful Lespezi, având altitudinea de 2.510 metri. Este recunoscut prin masivitatea sa vizibilă cu precădere dinspre partea nordică. La poalele sale se află lacul glaciar Călțun, precum și refugiul montan omonim, ridicat de divizia de Salvamont din Avrig, județul Sibiu. Accesul pe vârf se poate face pe partea sud-vestică pe o potecă ce pleacă din strunga Doamnei (una din variante). Lacul Călțun se afla aproximativ la jumatatea drumului intre cabana Negoiu si cabana Bâlea Lac. Are o suprafata de 7.751 mp, cu adancime maxima de 11,8 m. Lacul, agăţat sub peretele abrupt al varfurilor gemene Lespezi.

Caltun, pare uitat de lume. Doar vântul care bate permanent aici se aude şuierând, friguros chiar, spre seară. Seninul s-a terminat, e undeva jos, sub noi. Aici suntem în împărăţia cerului, vantului si al norilor, urcă cu viteză din vale, se schimbă, se aleargă, se valatucesc permnanent deasupra lacului după care dispar în sus atraşi parcă de stăpânul de peste creastă: Negoiu. Dimineaţă, soare. In schimb ne dezmorţeşte o cafea fierbinte, şi ne face poftă să urcăm până în creastă. De sus, lacul pare ireal, agăţat printre grohotişuri, de zici că stă mai-mai să se verse. Lacul Călţun este un lac glaciari asezat in caldarea Călțun in Munţii Făgăraș la nord-est de varful Negoiu, la altitudinea de 2 135 m.

...........................ღ¨˜”°º•.. - - - - - - ..•º°”˜¨ღ

Traversând pe o lungime de 151 km, pe axa nord-sud, Munții Făgăraș, cel mai înalt lanț muntos din România, ce face parte parte din Carpații Meridionali, DN7C numit Transfăgărășanul este un drum național spectaculos, ce leagă regiunea istorică a Munteniei cu Transilvania, construit între anii 1970 – 1974.

El începe în comuna Bascov, județul Argeș (lângă orașul Pitești) și se termină la intersecția cu drumul DN1 între Sibiu și Brașov, în apropierea comunei Cârțișoara, porțiunea de la barajul Vidraru până la Cârțișoara traversând un teren montan la altitudini mari, pe o lungime de aproximativ 91 km.

Înainte de construirea barajului și a lacului de acumulare Vidraru, în 1965, de-a lungul căruia Transfăgărășanul se desfășoară pe aproape 20 km, comuna Căpățâneni era legată de vechiul sat Cumpăna (astăzi acoperit de ape, în apropierea căruia fiind construită Cabana Cumpăna) de un drum de pământ și o linie de mocăniță.

Transfăgărășanul este asfaltat, străbate 830 podețe și 27 viaducte, și ajunge în apropierea tunelului de lângă Lacul Bâlea la altitudinea de 2042 m, aflându-se astfel pe locul al doilea ca altitudine în clasamentul șoselelor alpine din România, după Transalpina (DN67C) din Munții Parâng, care urcă până la 2145 m.

Dinspre sud, primul segment al Transfăgărășanului trece prin fața hidrocentralei Vidraru, din subteranul masivului Cetățuia, de unde, în apropierea cetății Poenari, urcă pe serpentine și viaducte, trece prin trei tunele mai scurte și ajunge pe Barajul Vidraru de 307 m care leagă Munții Pleașa și Vidraru. După baraj, drumul continuă în partea stângă de-a lungul lacului Vidraru, apoi urcă pe cursul văii râului Capra până la golul alpin, lângă Cabana Capra, după mai multe serpentine trece prin dreptul Cascadei Capra, ajunge până la intrarea sudică a tunelului Capra-Bâlea, care trece pe sub creasta Munților Făgăraș, între vârfurile Iezerul Caprei (2414 m) și Paltinul (2398 m), acesta fiind cel mai lung tunel rutier din România, cu o lungime de 887 m, o înălțime de 4,4 m, o lățime de 6 m și un trotuar cu o lățime de 1 m, iluminat electric și ventilat natural.

Spre nord, Transfăgărășanul străbate rezervația naturală Golul Alpin al Munților Făgăraș între Podragu - Suru și Valea Bâlii, pe lângă lacul glaciar Bâlea, apoi coboară abrupt în serpentine, străbate căldarea glaciară cam 13 km, trece pe lângă cascada Bâlea, cea mai mare cascadă în trepte din România, de aproximativ 68 m, la altitudinea de aproximativ 1230 m.d.M., ajungând apoi la Cabana Bâlea Cascadă, la 21 km de intersecția cu DN1 (drumul european E68), în apropierea comunei Cârțișoara.

Zona montană înaltă este deschisă circulației rutiere doar între 30 iunie și 1 noiembrie, deoarece drumul este înzăpezit pe timp de iarnă, cu riscul căderilor de pietre și al avalanșelor. Pe Pe versantul sudic, drumul este deschis pe timp de iarnă până la complexul Piscul Negru (kilometrul 104 - județul Argeș). Utilajele de deszăpezire urcă până la Complexul Turistic Capra - kilometrul 108, până unde există o singură bandă de circulație, dar cei ce se aventurează se expun amenzilor jandarmilor montani de la Refugiul Salvamont Cota 2000.

Pe versantul nordic drumul este deschis până la Cabana Bâlea-Cascadă (kilometrul 131 - județul Sibiu), unde drumul este blocat pe toată perioada închiderii oficiale cu parapete de beton New Jersey, traversarea fiind imposibilă chiar dacă zăpada se topește. Foarte periculoase sunt căderile de pietre în zona "Poarta Întâlnirii" - cota 1600, înainte de intrarea în Căldarea Glaciară Bâlea. De asemeni, porțile tunelului Bâlea-Capra se închid în timpul iernii, putându-se traversa însă cu piciorul, dacă gurile tunelului nu sunt acoperite de zăpadă, prin cele două uși pietonale.

Iarna, la Lacul Bâlea se poate ajunge cu telecabina de la cabana „Bâlea Cascadă”.

Pe timp de vară sunt restricționate perioadele de întuneric între orele 22:00-6:00, traseul fiind foarte periculos, datorită virajelor și curbelor în ac de păr, fără elemente reflectorizante, iar riscul căderii în gol fiind foarte de mare.

Atenție, limita de viteză recomandată este de 40 km/h.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu